zaterdag 8 augustus 2009

goudvisjes voor de meeuwen

Op dinsdag was Benedicte ongeveer genezen, en mocht ik weer de 'fledglings' verzorgen. Het bleek toch wat lastiger te zijn dan eerst gedacht. Als sommige vogeltjes elke 45 minuten eten moeten krijgen, wil dat zeggen dat je niet zo veel tijd meer over hebt om hun voeding te bereiden, hun huisjes schoon te maken, en ik werd er helemaal gestresseerd van met die timer rond te lopen, en zo je tijd te zien wegtikken. Ik keek uit naar Benedicte haar training zodat ze mij wat kon helpen met de kleintjes, maar de volgende dag ging alles vanzelf. Je leert al snel om rapper te werken, en hoe je tijd kan sparen. Ik had deze keer altijd tijd over tussen mijn voedingen, en ik had alweer iets nieuws geleerd: 'the fledgeboard'. De kleintjes moeten goed opgevolgd worden, kijken of ze geen gewicht verliezen, en als ze veel bijkomen kunnen ze verhuisd worden naar de voeding om de 90 minuten, en uiteindelijk zouden ze zichzelf moeten leren eten geven. Ook moet worden nagekeken of ze niet uitgedroogd zijn, hoe hun 'bodycondition' is,...
De slimmere dieren en vogels in het centrum krijgen extraatjes, zodat ze hun hersenen kunnen trainen, en zich niet vervelen. Helaas is een van de extraatjes goudvisjes voor de meeuwen. Ik moest lieve kleine goudvisjes vangen en daarna voor de leeuwen euh, ik bedoel meeuwen gooien. Ik keek ze vol medelijden aan, Alicia en Antin hadden me nog zo gewaarschuwd: DON'T LOOK AT THEM!, je mag ze nooit aankijken, dan krijg je medelijden. Ochja, het is nog niet zo erg als muizen aan de reigers voeren.
Om een of andere reden moesten de meeuwen ook wat beweging krijgen. Er stond:' chase the gulls'. U vraagt, wij leveren. Benedicte begon als een halvegare achter de meeuwen te lopen met een borstel in haar hand, en ik kon me ondertussen niet houden van het lachen.
Ondertussen had Benedicte ook geleerd zorg te dragen voor de fledglings, en ze was overgelukkig, maar ze begon al serieus af te zien na haar eerste ronde. "I'm stressed! don't have enough time". Ik hielp haar een beetje met de voeding, en verzekerde haar dat alles de volgende keer beter ging gaan, zo was het bij mij tenminste ook gegaan. Maandag wordt afwachten.
's avonds konden we samen ontspannen en gingen we samen naar de film Julie en Julia, oeps, ik zal maar niet te veel goeie reclame maken, want de film komt pas in oktober uit in Belgiƫ. Maar het was een leuke film, goed om samen even weg te zijn van het werk.
En vandaag ben ik gaan shoppen, ai, gevaarlijk. Je vindt nu eenmaal alles (wat je wil maar niet nodig hebt) in het gigantische shoppingcenter, en Amerika is toch ook wel iets goedkoper dan Europa. Het weer is hier bovendien plotseling overgeslagen, het ging van snikheet naar koud. Dus heb ik me wat lekker warme kleren bijgekocht, ja, ik probeer mijn aankopen gewoon goed te praten...
Benedicte en de meeuwen
Nelle en de timer

1 opmerking:

  1. De een zijn dood is de ander zijn brood.
    Kan je geen vegetarisch dieet voor die meeuwen op punt stellen?
    mama

    BeantwoordenVerwijderen