zondag 23 augustus 2009

frietjes met ijs

Het waren niet zo drukke dagen in het centrum. Veel nieuws is daar niet over te vertellen. Ik had ondertussen wel eens tijd om foto's te nemen van het centrum en van de vogeltjes. Tijdens de lunch donderdag viel het gespreksonderwerp op eten. Ik verzekerde mijn vrienden dat het eten in Europa wel degelijk beter is dan Amerikaans eten. Alleen ons donuts kunnen niet tippen aan de Amerikaanse. Volgens Antin en Alicia is ijs met frietjes overheerlijk. Ik geloofde er niets van, dus we besloten om vrijdag na het werk het eens uit te proberen. Vrijdag reden we in Alicia's Jeep (met open dak! mijn eerste keer in een open dak auto). Het enige nadeel was: vrijdag was een soort van warmtepauze. Het is al de hele week warm, behalve op vrijdag, dus met al die wind was het toch vrij frisjes in de auto. Vertwijfeld dipte ik mijn eerste frietje in het ijs, en al bij al viel het best nog mee. Het was geen culinaire hoogstand, maar het was ook geen culinaire laagstand. In mijn onprofessionele mening moet je frietjes en ijs apart eten, maar he, het kan geen kwaad om het eens te proberen.
Zaterdag was de eerste dag van de PNE fair. Dat wil zeggen: kraampjes, shows, veel eten, kermis,... We spraken af met Allison's collega's David en Ken die elk hun kindje meenamen. Later kwam ook nog Annabel, de nicht van Allison. Er was heel erg veel volk, maar al bij al was het een heel gezellige dag waar ik me niet liet verleiden door alle koopjes die er te vinden waren. In de namiddag gingen Allison, Annabel en ik naar de show 'Superdogs'. Daar kunnen Cashew en Ludwig nog wat van leren. Er was onderandere een dalmatiƫr bij die over de balken moest springen. Helaas, hij struikelde en rolde een paar keer over, maar hij herstelde zich al rap en kreeg een dikke knuffel van zijn trainer. De dalmatiƫr leek erg op Ludwig, of misschien was dat omdat hij beneden stond ik een stuk hoger op mijn stoeltje zat.
Bij een van de competities (zo snel mogelijk door de tunnels lopen) was het uiteraard een Belgische hond, een mechelse scheper, die het snelste was.
Het waren stuk voor stuk prachtige honden, en de een presteerde al wat beter dan de andere, maar bijna alle honden in de show zijn gered uit het asiel, dus het was tegelijkertijd ook een goede zaak.

Kolibri

Western Tanager

Yellow Warbler

Fries and ice-cream

Wildlife Rescue Centre

1 opmerking:

  1. Hoofdmaaltijd en dessert in 1, da's nog eens origineel. En bespaart bovendien op tijd en afwas.
    Trouwens, de Vlaamse boerenwijsheid zegt ook: goed apart is goed bijeen.
    Als verwelkomingsmaaltijd bij je terugkeer mag je verwachten,: soep, met in het midden een eilandje van vegeburger, gegarneerd met frietjes, mayonaise en een bolleke ijs er bovenop. Smakelijk!
    Mama

    BeantwoordenVerwijderen