woensdag 19 augustus 2009

de grote eendenvangst

Op maandag kon ik terug aan het werk, en ik vloog er meteen in met de kleine 'fledglings'. Ik werd daarbij gepest door een kleine huismus. Die was namelijk zo jaloers dat als je de andere musjes probeerde te voeren hij gemeen in je hand begon te pikken. Diezelfde dag testen we de gemene huismus nog op 'self feeding', en bleek dat hij mij helemaal niet nodig had om te eten. Maar toch bleef hij elke ronde mij en zelfs de andere vogeltjes bijten, hij had het systeem nog niet helemaal door: als je zelf kan eten krijg je het niet meer in je mond gepropt.
Grappig hoe je in elke vogel een soort van karakter kan vinden, je hebt verlegen, gemene, bazige, overmoedige,... vogels. Er zijn er die elke keer opnieuw op je hand vliegen, op je hoofd, en er zijn de echte ontsnappingskampioenen, die kunnen je echt helemaal gek maken als ze voor de 5de keer op rij ontsnappen.
In de namiddag stond ik mijn fledglings af aan iemand anders en gingen Benedicte en ik op eendenjacht. 21 eenden moesten verhuisd worden van duck pen 3 naar duck pen 2. Iemand had ruwe kiezels gestrooid in het eendenverblijf, wat gevaarlijk is voor hun pootjes. Ze kunnen er snijwonden aan opdoen, dus mochten wij ze allemaal, 21 stuks, vangen in een doos stoppen en verhuizen. Het was complete chaos. Eenden waren overal, water, veren, modder, en eendenviezigheid vlogen in het rond, maar het voelde wel goed elke keer een eend in de doos zat. Stinkend en zwetend kregen we uiteindelijk toch alle 21 eenden verhuisd.
Op dinsdagmiddag maakten we zowaar alle voedingen voor de volgende shift. Ik was zo trots op mezelf, en kon maar niet stoppen met me euforisch te voelen om het feit de vogeltjes gelukkig te maken met eten die ik vol liefde bereid had.
Op de weg naar huis kwam ik een vogel tegen, en ik herkende hem zowaar! Ik leer hier veel bij, helaas kan ik de kennis van de vogelrassen niet helemaal meenemen, want in Europa hebben we niet dezelfde vogels. (buiten kraaien, eenden, mussen, meeuwen, maar die kan iedereen herkennen). Nu kan ik niet slim overkomen en elke vogel benoemen die ik tegenkom als ik terug ben, helaas...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten