zaterdag 1 augustus 2009

drama bij de meeuwen

Na mijn vrije dag ging ik weer aan het werk. Ik hoorde dat de nerts nog steeds niet gevangen was gevangen. Het beestje was blijkbaar erg intelligent, want hij at het eten uit de val, maar hij zat er nooit in vast.
Ik voelde me die dag zoals mama zich waarschijnlijk voelt als ze terug komt van vakantie. Er was een gigantische berg was, en ik vouwde welgeteld 5 grote zakken was handdoeken op. Tegelijkertijd werden er vogeltjes gewogen, en elke 20 minuten hoorde ik "bird out". Na de middag was de was er dan toch door de berg geraakt, maar er vond zich een drama plaats.
De kleine eendjes en meeuwen mogen overdag in een omheining buiten zitten, een beetje genieten van de zon. De nerts had zich een weg geknaagd en gegraven naar de babymeeuwen, en had er eentje doodgebeten. Er werd een nieuwe val geplaatst en de dode meeuw kon nog zijn nut bewijzen door als nieuw lokaas te dienen. Ondertussen redde ik de kleine eendjes en plaatste ze terug binnen in hun kleine huisje met hun teddybeer.
De nerts werd gevangen en verder weg uitgezet. Nu kunnen we alleen maar hopen dat hij niet terugkomt, met zulke slimme beesten weet je nooit. Voor alle zekerheid werden alle baby's nog een dagje binnengehouden, hoe jammer dat ook was met het mooie warme weer.
De dag na het watersproeier avontuur werd er een hek rond het footballfield geplaatst. We vroegen ons af of het misschien verboden was een verfrissing te nemen op een dodelijk hete dag, maar later kwamen we te weten dat er zich een binnenkort een groot evenement gaat plaatsvinden, dus het hek was niet geplaatst om oververhitte tieners buiten te houden. We waren alweer aan het smelten, maar we vonden het niet gepast over het hek te klimmen. Dus stonden we aan de rand te wachten tot een van de watersproeiers over het hek kwam piepen, en zo vonden we alweer verfrissing.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten