zaterdag 25 juli 2009

bird out

De laatste 2 dagen was werken, werken en werken. Maar ik hou van mijn werk. Het is erg intensief, ik ben altijd uitgehongerd en moe als ik thuiskom, maar ik heb uiteraard mijn weekends om bij te komen. Ik heb alweer veel bijgeleerd.
Ik maakte bijvoorbeeld ducksalad, dat zijn gewoon gehakte wortels en sla gemengd, de eenden eten er tonnen van, dus moeten er ook tonnen gemaakt worden. Ik en Benedicte werkten er samen aan, het is de laatste dagen vrij rustig in het centrum, dus was het veel aangenamer samen te werken. Ik werk liever in groep dan helemaal alleen, we genieten beiden van iemand waarmee we de kunnen optrekken en lachen, lunchen en werken.
Maar nu terug naar de ducksalad. Je hakselt de groenten in een hele grote keukenrobot. Alles ging goed tot de spatel meedraaide met de groentjes. De machine was oke, maar de spatel kon enkel nog gebruikt worden als kapstok, of al kunstobject. We moeten beiden hard lachen, maar waren ook opgelucht dat we niets echt kapot hadden gemaakt. De machine is toch wel vrij stevig, 1 klein spateltje krijgt het niet kapot.
In de voorbije 2 dagen heb ik ook een eekhoorn verzorgd, die zijn van hun eigen al te gewend aan mensen. We proberen in het centrum de dieren zo weinig mogelijk te laten wennen aan mensen, maar de eekhoorns zijn gewoonweg brutaal. Je moet ze soms wegjagen voor je de deur kan openen.
Ik heb ook mijn eerste vogel laten ontsnappen, maar dat is oke, je roept gewoon bird out! en alle deuren worden gesloten tot de vogel weer gevangen is. Het gebeurt zo'n 2 keer per dag dus vermoedelijk zal het me nog wel eens overkomen.
Ik maakte ook een huisje klaar voor een heel zielig piepklein vogeltje. Hij had een trauma aan zijn nek, ruggengraat en hoofd, dus hij liep helemaal scheef en schuin. Ik hoop dat hij het overleeft, Benedicte vond gisteren 2 dode vogels in een half uur tijd. Jammergenoeg kunnen niet alle dieren overleven.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten